6 Mart 2017 Pazartesi

TEKERRÜR..

     Yazmak istiyorum ne varsa geride bırakıp, sükuta sığmıyor taşıyamıyorum, çok ağır. Güneş batıyor. Her günün sonun da bana geliyorsun. Gelişinin gidişi kahrediyor. Dayanamıyorum tekerrür eden hazin sonlara, yağan  yağmur bile ıslatmıyor bu emanet bedeni ne garip silip atıyorum bunları da,  yazmak istiyorum, aşkın sonsuzluk olduğunu, aşkın yürek, aşkın  inanç olduğunu da ama seni yazmak istemiyorum son zamanlarda Değer verdiğimi falan sanman engelliyor olabilir, ciddiye alındığını hissedebilirsin. Hissettiklerinin önem arz ettiğini de düşünmüyorum söylediklerim aklıma geliyor, Merak altında bırakmak istemiyorum hiç kimseyi, bana dair neleri varsa bende diyerek içimden yazıyorum durmak istemiyorum, yazacaklarımdan emin olmadan yazmaya çalışmak da zor. Bilememek gerçekleri, olanları anımsamak, oda değil; kendimi bilememek olabilir mi? Diyor yüreğim, doğruyu söylemesi kırıyor beni, ona karşı üzülüyorum, ağlamak istiyorum haykırırcasına aralıksız dökmek istiyorum duygularımı içimden her damlada hafiflemek istiyorum, unutmak, düşünmemek.Gariptir ki yapamıyorum saklanıyorum. Yalnızlık dert ortağımdır sırdaşım her şeyimdir  onunla birlikteyken bile ağlayamamak... İnsanın kendinden utanması, olan biten ne varsa yaşanılanı içinde biriktirmesi nasıl zor,  anlatamamak çok daha zor. RAB'ın bilmesi bana dair ne varsa huzur veriyor..ve ben yine yazarım ne yazacağımdan habersiz yine durmadan yazarım yeni bir sen bulabilirim benim için, onu yazabilirim. Sırtımı yaslarım mutluluğa, sevinçlere kucak açarım devam ederim olmaz mı? Senin yaptıklarının yanında son yaptığım yada dur! Yapmayı düşündüğüm sorgulamaz beni, nefret diye tanımlasam olmaz. Başka bir şey tanımlayamıyorum bile Şükretmeyi unutmuştum  son zamanlarda" ahh! Sopası yok işte" diye başlanılan lafı anımsa, yaşattıkların şükretmeyi vurdu dilime ne kadar yalvarsam azdır secdede,  secde ki Allah'ın aşkı ile yapılan secde, gönüllerin huzura, huzurun arşa yükseldiği, insanın da kendine geldiği secde. Kalpten gelen sığınarak Yaradan'a tüm benlik ve içtenlik ile yapılan, sonrası ise  hayrın da şerrin de Allah dan geldiğini anlatan secde.
     Neyi görmek istersen onu görürsün, istediğim en başında  bu yola koyulmadan söylediklerimin arkasında durmam da saklı, beni tanımlayan kelimelerde; sadakat, mutluluk, güven . İşin açığı yalansız tüm gerçekleri ortada olan bir yaşamda. Değerlerim sana olan üç harfte gizlenmiş ve adına AŞK denilmişti. Ne kadar üstün nitelikte olduğu içine gizlenmiş bir biri ardına sıralanmış sevgi huzur mutluluk. Kimi zamanda hüzün üzüntü acı ayrılık, başlı başına bir dünya olan üç harf. Elif  Şafak şöyle tanımlar " Aşkın hiç bir sıfata ve tamlamaya ihtiyacı yoktur. Başlı başına bir dünyadır. Aşk ya tam ortasındasındır merkezinde yada dışındasındır hasretinde". Mumum yatsıya kadar yandığını ilk okulda öğretmişlerdi bize. Bildiklerim ise derinliklerde gizli değil. Baktığımda gördüğüm maviliklerin, yeşilin, beyazın üzerinde, bir o kadarda tenha yerlerde duran  tek bir kareden ibaret altın harflerle yazılan klasik iki kelime de "ettiğini bulursun" söylenmesi gerekli, yazarken bu iki kelimeyi tereddüt dahi duymuyorum.  Hiç olmadığı kadar  boş sana ayırdığım bellek,  sakın deme sadakatsizmiş diye. Ne ektiysen onu  biçersin hasat zamanı çoktan geldi. Sana bu topraklardan anızlar kaldı. Ben yazarım sererim her şeyi gün yüzüne. Bakınca camdan dışarı batmış güneş tekerrür eden her gün olduğu ve olacağı gibi yer yüzüne. Olmalıydım. olmam gereken yerde. Şu anda yerli yersizim, Darmadağın mıyım? Evet. Ben yazar hüzünlenirim  kelimeler de türetirim. Hepsini üzerine  alınma sen. Hayatım senden ibaret değil, kaçışlarımın sebebini kendine de bağlama sakın, ben hep böyleydim, senden öncede seninle de senden sonrada, şu an ise  yapmak istediğim seninle olanlardan aldığım dersleri bir daha yaşamamak ona göre adım atmak. Kendi içinde küçük ama benimkinde kocaman bir dünya olacak, beni ben yapacak belki ilkim değil ama sonum olmasını niyaz ettiğim bir gönle girmek. Görmeyi bilen, sevmeyi bilen sadakati bilen bir gönle. İnşallah diyorum kendi kendime yalnızlık zor bu alemde. Yalnızlık ki Alemlerin Rabbi olan Allah'a mahsustur. O her şeyi görüp bilir. Her şey onun tecellisine hakimdir.O iman edip iyi amel işleyenleri ödüllendirir...  BAturay İSkender.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder