9 Şubat 2017 Perşembe

SORU İÇİNDE SORU..

   
 



















    Bir derginin Şems Friedlander'la yaptığı röpörtajda sordukları bir soru üzerine, Friedlander'ın veridiği cevap benim çok hoşuma gitti.

"ANINDA İLETİŞİM, ANINDA BİLGİ; NE KADAR DOĞRU?"

    Şeyh Muzaffer Efendi psikiyatri hastanesinde bulunan bir doktorun hikayesini anlatırdı. Doktor hastanedeki ilk gününün sabahında bütün hastaların bir kapının önünde sıralandığını ve teker teker odada kimin olduğunu öğrenmek için anahtar deliğinden baktıklarını görmüş. Herkes sıraya girmiş ancak sabırsızlıktan öne geçeni sürekli itiyorlarmış.
   Bu sürekli böyle devam etmiş ve tekrar sıranın başına gelmek saatler almasına karşın itildikleri andan itibaren sıranın sonuna gidiyorlarmış ve yeniden uzun süre bekliyorlarmış. Doktor merak ettiğinden o da sıraya dahil olmuş, bir kaç saat sonra onun sırası gelmiş. Odanın içine bakmak için anahtar deliğine eğilmiş, boş bir odadan başka hiçbir şey görmemiş ve şaşırmış. O sırada kenara itilmiş ve bir şey kaçırdığını düşünmüş. Tekrar sıranın sonuna gitmiş. Bir süre sonra önündeki adam ile konuşmaya başlamış; "Ben sıranın başındaydım ve anahtar deliğinden baktığımda hiçbir şey görmedim. "Adam sormuş: "Ne kadar zamandır buradasınız?" Doktor: "Bugün benim ilk günüm" demiş. O zaman deli adam şöyle cevap vermiş: Deli misin sen. Ben 10 yıldır buradayım ve henüz hiçbir şey görmedim ve sen sadece ilk günden bir şey görmek istiyorsun."

    Şems Friedlander Kimdir? kısaca..
Amerikalı, fotoğrafçı, yazar ve film yapımcısı 2012 yılında en etkili 500 müslüman arasında gösterilmiş. Türkiye'ye geldiğinde Şeyh Muzaffer Efendi ile tanışır..manevi dünyası değişir. "Toynak sesini duyunca zebra gelsin aklına" ilginç isimli bir de kitabı var. Bu isminde bir hikayesi var. Kitap hoşunuza gidecektir.                  
Asya İSKENDER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder