25 Mart 2017 Cumartesi

Kırık Çaydanlığım ve Mustafa Turanoğlu Amca

Başımdan geçen tatlı bir hadiseyi sizlerle paylaşmak istiyorum, delinmiş bir çaydanlığım vardı delik olmasından ötürü tamire vermeye her defasında üşendiğim. kettlem var onda yapar demlerdim çayımı ama çay kolikler iyi bilir ki kettle da yapılan çay ile tüpün üzerinde fokurdayan demlik çaylarının lezzetti arasında fark vardır..Bir tanıdık vesilesiyle nihayet çaydanlığımı tamir etmesi için bir dükkana, elinden bu tarz işler gelen bir amcaya teslim ettim. Dükkana girdiğim an keskin bir koku aman Allahım dedim bu amca bu koku içinde nasıl çalışıyor alüminyum, demir, çelik, plastik lehimlenen çelik kokusu..

 Daha fazla duramazdım amcaya parayı verip ertesi gün çaydanlığımı almaktı niyetim Ama nakit param yetmeyince amcaya, "siz yapa durun ben bir yerden para çekip gelirim" dedim. Paramı çektim geri döndüm Amca; "çok az işim kaldı istersen şu sandalyeye otur" dedi..amca elinde gazete kağıdından fotokopisi çekilmiş bir sayfa getirdi.

 "Al kızım bu yazıyı oku boş oturma"diyerek elime verdi çok hoşuma gitti bu hareketi yazının konusu"ideal eş nasıl olunur?"bir kaç maddesi hoşuma gitmedi ama genel olarak fena değildi yazı hakkında amcayla belkide uzun bir sohbet edebilirdik ki o arada bana şöyle bir soru yöneltti "kızım yazıda hoşuna gitmeyen bir yer var mı benimle paylaşır mısın?" Amcacım yazı çok güzel bir yazı, çok beğendim" dedim çok zamanım yoktu.. amcaya yazıyı okuyup okumadığını sordum.. "O yazıyı yazan benim kızım" dedi..şaşkınlığımı gizleyemedim Aaa ama bu yazı güzel yazılmış ve tutarlı cümlelere sahip, konuda fena değil üzerinde tartışmaya açık bir yazı, amca ilçeye ait milli bir gazetede yazılar ve şiirler yazıyor ayrıca bazı dergilerde de yazıları yayımlanırmış bana bir kaç sayfa daha getirdi eşi için yazdığı şiir ve daha niceleri..baba mesleğini sürdüren şair ruhlu bir amcaya rastlamışım ne güzel.

Amcayı bu azminden dolayı tebrik ediyorum.çaydanlığımı çok cuzi bir fiyata tamir etti Teşekkür ederim Mustafa Turanoğlu amca..
Asya İSKENDER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder